//MissSuperAwesome :*
Camp Day 1 ;)

31 January 2014 @ 10:47 PM | 0 Comment{s}


Assalamualaikum. Okay. start. Mcm biase aku gi mandi. And of course aku syampoo rambut aku sebab hari ini hari Selasa. So, dengan semangatnya, aku bersiap pkai baju sekolah yang baju kurung tu. Sepatutnya pakai baju unit beruniform sebab hari Selasa tetapi disebabkan ramai orang yang nak pakai baju sekolah biase, terpaksalah pakai. Lepas tu, aku breakfast ngan family aku tanpa ayah aku. Ayah aku tengah tidur. Dah selesai breakfast, aku angkut semua barang2 yang nak bawak pegi kem, masuk ke dalam kereta. Pukul 7.10 a.m. aku bertolak ke sekolah. Pagi tu aku belajar macam biase. Tapi selepas rehat, aku ngan peserta kem yang lain dah bersiap sedia, dah bahagi2 kan orang dalam satu bas. Ada 3 bas kesemuanya. Aku naik bas yang 1st. Dalam perjalanan, aku tidur sbab aku demam. Sesudah sampai ke destinasi, aku ngan kengkawan aku turun dari bas. Aku cuba untuk menegur Mr.Bucuxx tetapi dia tak layan aku. Aku tahan tangisan aku. Mungkin ada sebab die tak layan aku. Lepas tu, cikgu yang in-charge datang and bagitau yang kita tersalah destinasi. Apalagi, aku ngan kengkawan aku angkut balik beg2 yang gila berat tu masuk balik dalam bas. Dalam 5 minit perjalanan, barulah sampai di Taman Pertanian Jubli Perak. Selepas itu, kitorang diarahkan utk letak beg kat satu tempat and beratur macam kawad kaki tu. Lepas diorang dah bagi taklimat ringkas, facilitator yang sebanyak 4 org tu bahagikan kitorang untuk satu khemah. Aku tidur satu khemah dengan 3 org budak f1, sheera, syahidah, esha. intan, suraiya and shabrina. Sebelum campak beg2 kitorang dalam khemah, aku ngan intan hamparkan tikar yang disediakan. Sebabnya khemah itu berlantaikan pasir. Okay, pastu kitorang diarahkan membawa pen and fon kitorang. Aku tak bawak fon sebab aku terlupe. huhu~ Dah berkumpul kat dewan (kena bukak kasut) kitorang duduk baik2. Faci bagi taklimat ringkas and borang untuk diisi, sbb takut ad penyakit memudaratkan pada seseorang indvidu. Lepas tu, fon diserahkan pada faci and sesiape yang ade penyakit tu diikat dengan tali rafia putih. Setiap peserta kem diberi tali rafia hijau yang panjang untuk dijage dan dibawa kemana2 shj. *malas doe nak type T^T . Then, kitorang main game skit dalam dewan tu and bahagikan kumpulan. Aku sekumpulan dengan si kembar, hajar, suziana (rasenye name btul dah), suraiya, azlizan, aslah, skandal, nezer and nadzmi.

~~~~SKIP SKIP SKIP~~~~
~~~~SKIP SKIP SKIP~~~~

Malam tu, faci ade buat kembara malam. Mule2 jalan ramai2 masuk hutan. Pastu, kitorang dilepaskan satu persatu seorang diri untuk keluar dari hutan tu. Its okay. ade tali untuk guide. Then, lepas semua dah keluar dari hutan tu, stiap kumpulan diberi satu lilin dan lilin tu kena ikat ngan tali rafia hijau tu supaya tak terjatuh and terpadam. Jauh jugak la perjalanan, but we manage to go through it. Dalam pkul 3.30 tu, kitorang dilepaskan dan diarahkan tidur dengan suhu yang dingin macam cameron highland. 
@DAY 1 END@





Present Memories | Past Memories
Santapan Hati


Miss Disclaimer




السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

love me? like me? blogwalking? leave your footprints in my Cbox! :3 Do Follow and tell me at my cbox! I'll follow you back! Thanks ;*

Hate me? KENAPA?! Tell me kay? :*
Online today "16 September 2016"
 Cute Stalkers Of Mine ;3
{Currently focusing towards Degree in Medicine ;3}
Please click my ad and tell me at my Cbox that you click it. I'll click yours back ^^ thanks sweety :*


Navigations!

Islam Memories Meet Blog'ians Freebies


The Ads!


The Credits!

Template by :
Basecode by :
Full Edited : MissSuperAwesome

Best View at GOOGLE CHROME!